نام کتاب : BOK29716 نویسنده : 0 جلد : 1 صفحه : 339
اجتناب كند، و احتياط واجب آن است كه از وقتى كه معلوم شد عمل نشده اجتناب كند گرچه محتمل است كه وجوب اجتناب از وقتى باشد كه شخص را مىفرستد براى ذبح.
{a«1385» م - a}تحقق محصور بودن مثل تحقق مصدود بودن است كه گذشت.
{a«1386» م - a}اگر مريض بعد از آنكه هدى يا پولش را فرستاد و قبل از تحلّل به هدى و حلق حالش خوب شد بطورى كه توانايى رفتن به مكه را داشت بايد برود، پس اگر محرم به احرام تمتع است و بوقت رسيد، اعمال عمره و حج را بجا مىآورد و اگر وقت تنگ شد بطورى كه اگر بخواهد عمره بجا بياورد وقوف به عرفات فوت مىشود بايد برود به عرفات و حج افراد بجا بياورد و احتياط آن است كه قصد عدول كند و بعد از آن عمرهء مفرده انجام دهد و كافى است از حجة الاسلام. و اگر وقتى رسيد به مكهكه حج فوت شده يعنى بوقت اختيارى مشعر نمىرسد ولى به اضطرارى مشعر مىرسد بعيد نيست كه حجش محكوم به صحت باشد گرچه اعمال را بايد احتياطا بقصد فراغ از ذمه انجام دهد يعنى چه حج به ذمهاش باشد چه عمره و در سال بعد حج را اعاده كند و اگر قبل از رسيدن او قربانى او را كشته باشند كه در اين صورت حلق مىكند. و از احرام خارج مىشود و همه چيز بر او حلال است جز زن و احتياط آن است كه حج را با وجود شرايط در سال ديگر بجا آورد.
{a«1387» م - a}مصدود به دشمن در حكمى كه براى مريض در مسأله پيش ذكر شده مانند او است مگر اينكه قربانى او در همان محل صدّ كشته مىشود.
{a«1388» م - a}كسانى كه مريض نيستند لكن بعلت ديگر بعد از احرام
نام کتاب : BOK29716 نویسنده : 0 جلد : 1 صفحه : 339