آن مثل غسل جنابت است ولى براى نماز بنابر احتياط پيش از غسل يا بعد از آن وضو هم بگيرد و اگر پيش از غسل وضو بگيرد بهتر است.
- {aمسأله 471 - a}بعد از آن كه زن از خون حيض پاك شد، اگرچه غسل نكرده باشد، طلاق او صحيح است وشوهرش هم مىتواند با او جماع كند، ولى احتياط مستحبّ آن است كه پيش از غسل از جماع با او خوددارى نمايد، امّا كارهاى ديگرى كه در وقت حيض بر او حرام بوده مانند توقّف در مسجد ومس خطّ قرآن، تا غسل نكند بر او حلال نمىشود.
- {aمسأله 472 - a}اگر آب براى وضو وغسل كافى نباشد و به اندازهاى باشد كه بتواند غسل كند يا وضو بگيرد، بايد غسل كند وبدل از وضو تيمّم نمايد، و اگر فقط براىوضو كافى باشد و به اندازه غسل نباشد، بايد وضو بگيرد وعوض غسل تيمّم نمايد و اگر براى هيچيك از آنها آب ندارد، بايد دو تيمّم كند يكى بدل از غسل و ديگرى بدل از وضو.
- {aمسأله 473 - a}نمازهاى يوميّهاى كه زن در حال حيض نخوانده، قضا ندارد ولى روزههاى واجب را بايد قضا نمايد.
- {aمسأله 474 - a}هرگاه وقت نماز داخل شود وبداند كه اگر نماز را تأخير بيندازد حائض مىشود، بايد فوراً نماز بخواند.
- {aمسأله 475 - a}اگر زن حائض نماز را تأخير بيندازد و از اوّل وقت به اندازه خواندن يك نماز بگذرد وحائض شود، قضاى آن نماز بر او واجب است ولى در تند خواندن وكند خواندن وچيزهاى ديگر، بايد ملاحظه حال خود را بكند مثلاً زنى كه مسافر نيست اگر در اوّل ظهر نماز نخواند، قضاى آن در صورتى واجب مىشود كه به مقدار خواندن چهار ركعت نماز به دستورى كه گفته شد از اوّل ظهر بگذرد و حائض شود، وبراى كسى كه مسافر است گذشتن وقت به مقدار خواندن دو ركعت كافى است.
- {aمسأله 476 - a}اگر زن در آخر وقت نماز از خون پاك شود، و به اندازه غسل ووضو ومقدّمات ديگر نماز مانند تهيّه كردن لباس يا آب كشيدن آن وخواندن يك ركعت ـ