حاجت چندان نيست از بيان آن خوددارى شد.
دوّم: جماع كردن با زن، و بوسيدن و دست بازى كردن و نگاه به شهوت. بنابر اظهر تلذّذ از صدا و سخن گفتن با او اشكال ندارد گرچه احوط ترك آن است.
{aمسأله 186:a} اگر كسى در احرام عمره تمتّع، از روى علم و عمد با زن چه در قبل و چه در دبر و يا با مرد جماع كند چنانچه پس از فراغت از سعى باشد عمرهاش باطل نمىشود و كفّاره بر او واجب است بلكه چنين است اگر پيش از سعى باشد زيرا بطلان عمرهاش محل اشكال است و احتياط واجب آن است كه اگر اين عمل پيش از سعى واقع شد عمره را تمام كند و آن را دو مرتبه به جا آورد، و اگر وقت تنگ است حجّ افراد به جا آورد و بعد از آن عمره مفرده به جا آورد، و احتياط واجب آن است كه سال ديگر حجّ را اعاده كند.
{aمسأله 187:a} اگر در عمره تمتّع اين عمل را از روى علم و عمد پس از سعى مرتكب شود كفّاره بر او واجب مىشود و كفّاره بنابر احتياط واجب يك شتر است. در صورت