نام کتاب : احكام بيماران، پزشكان و پرستاران نویسنده : قاسمیان، حسن جلد : 1 صفحه : 35
بدن و لباس باشد، در صورتى كه روى هم كمتر از دِرهم
باشد، نماز خواندن با آن اشكال ندارد. [1]
2- اگر بدن يا لباس خونى نشود ولى به واسطه رسيدن به
خون نجس شود، اگر چه مقدارى كه نجس شده كمتر از درهم باشد، نمىشود با آن نماز
خواند. [2]
3- اگر خون روى لباسى كه آستر دارد بريزد و به آستر
آن برسد و يا به آستر بريزد و روى لباس خونى شود، بايد هر كدام را جدا حساب نمود،
پس اگر خون روى لباس و آستر كمتر از درهم باشد، نماز با آن صحيح است. [3]
4- اگر لباسهاى كوچك نمازگزار مثل عرقچين و جوراب كه
نمىشود با آنها عورت را پوشانيد، نجس باشد، چنانچه از مردار و حيوان حرام گوشت
درست نشده باشد، نماز با آنها صحيح و نيز اگر با انگشترى نجس نماز بخواند اشكال
ندارد. [4]
5- اگر در بدن يا لباس نمازگزار، خون زخم يا جراحت يا
دمل باشد، چنانچه طورى است كه آب كشيدن بدن يا لباس يا عوض كردن لباس براى بيشتر
مردم يا براى خصوص او سخت است، تا وقتى كه زخم يا جراحت يا دمل خوب نشده مىتواند
با آن خون، نماز بخواند و همچنين است اگر چركى كه با خون بيرون آمده يا دوايى كه
روى زخم گذاشتهاند و پخش شده، در بدن يا لباس او باشد. [5]