ج- اگر
با رطوبت دست كافر ملاقات كرده و تطهير نشده، محكوم به نجاست است. [1]
س- افراد
مسلمانى كه هم لباس مسلمانان و هم لباس غير مسلمانان را اتو مى كنند، آيا اتو كردن
لباس ما به وسيله آنها اشكال دارد؟
ج- اشكال
ندارد. مگر در صورتى كه علم به ملاقات لباس، با چيز نجسى با رطوبت، پيدا كنيد، كه
در اين صورت محكوم به نجاست است. [2]
س- به
عنوان مثال، در محيطى هستيم كه افرادى هستند كافركه نجس مىباشند و هيچ اعتقادى
نيزبه نجاست و پاكى ندارند. يادر جمعى از مسلمانان هستيم كه آشنابه احكام نيستند
ويا رعايت پاكى ونجاست رانمى كنند، در اينجا چه حكمى قابل اجراست؟ آيا مى شود بنا
به حرف مردم، آنجا را پاك دانست؟
ج- چيزى
راكه شك درملاقات آن با نجس داريد محكوم به طهارت است. [3]
خوردنيها و آشاميدنيها در كشورهاى غير اسلامى
طهارت و
نجاست اشياء به چند قسم زير قابل تصور است:
1-
چيزهايى كه سابقه نجاست دارند، يعنى مى دانيم از قبل نجس بوده اند، ولى الآن شك
داريم كه پاك شده اند يا نه، اين گونه چيزها نجس هستند.