نام کتاب : BOK29716 نویسنده : 0 جلد : 1 صفحه : 336
احرام خارج شود، و احتياط واجب آن است كه به نيت تحليل قربانى كند، و به احتياط واجب قدرى از مو يا ناخن خود را بگيرد بلكه احتياط واجب آن است كه حلق را اختيار نمايد و در اين صورت بر او همه چيز حلال مىشود حتى زن.
{a«1373» م - a}اگر كسى به احرام عمره وارد مكه شد و دشمن يا كسى ديگر او را از بجا آوردن اعمال عمره منع كرد بعيد نيست علاوه بر قربانى و تقصير يا حلق نايب هم بگيرد كه اعمال را در مكه انجام دهد اين در صورتى است كه منع در خصوص عمره باشد پس حج را بقصد ما فى الذمه بصورت معمول انجام دهد و اگر منع از هر دو باشد عمره مبدل به حج افراد نمىشود بلكه وظيفه همان قربانى كردن با اختيار حلق است گرچه نايب گرفتن براى انجام اعمال عمره قبل از خروج از احرام موافق با احتياط است مگر آنكه در هر دو قسم مانع از نايب گرفتن هم شده باشد در اين صورت در خروج از احرام قربانى و حلق كفايت مىكند.
{a«1374» م - a}كسى را كه بواسطه بدهكارى كه ندارد بدهة، حبس كنند يا به ظلم حبس كنند حكم سابق را دارد.
{a«1375» م - a}اگر بعد از احرام براى رفتن به مكه يا اجازه بجا آوردن اعمال، پولى مطالبه كنند پس اگر داشته باشد بايد بدهد، مگر آنكه حرجى باشد، و اگر نداشته باشد يا حرجى باشد ظاهرا حكم مصدوده را داشته باشد.
{a«1376» م - a}اگر از يك طريق مصدود شد و راه ديگرى هست كه باز است و مخارج رفتن از آن راه را دارد بايد به احرام باقى بماند و از آن را برود، و اگر از آن راه رفت و حج او فوت شد بايد عمرهء مفرده بجا آورد و از احرام خارج شود.
نام کتاب : BOK29716 نویسنده : 0 جلد : 1 صفحه : 336