responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : BOK29763 نویسنده : 0    جلد : 1  صفحه : 31
دفعه فشار دهند، كه در هر دفعه غساله آن جدا شود و اگر بغير بول نجس شده باشد يك مرتبه با فشار كافى است. - {aمسأله 165 - a}اگر ظاهر و باطن گندم و برنج ومانند اينها نجس شود پاك شدن باطن آنها محلّ اشكال است و اگر آب پاك در باطن آنها به مقدارى كه نجس شده است نفوذ كند پاك مى‌شود، در صورتى كه آب كر يا جارى باشد ولى در شستن با آب قليل طهارتش مشكل است. - {aمسأله 166 - a}اگر انسان شكّ كند كه آب نجس بباطن صابون رسيده يا نه، باطن آن پاك است. - {aمسأله 167 - a}اگر ظاهر برنج وگوشت يا چيزى مانند اينها به غير بول نجس شده باشد، چنانچه آن را در ظرفى بگذارند ويك مرتبه آب روى آن بريزند و خالى كنند پاك مى‌شود، و ظرف آن هم پاك مى‌گردد، ولى اگر بخواهند لباس يا چيزى را كه فشار لازم دارد در ظرفى بگذارند وآب بكشند، بايد آب روى آن بريزند و آن را فشار دهند وظرف را كج‌كنند، تا غساله‌اى كه در آن جمع شده بيرون بريزد. - {aمسأله 168 - a}لباس نجسى را كه بنيل و مانند آن رنگ شده اگر در آب كر يا جارى فرو برند و آب پيش از آن كه به واسطه رنگ پارچه مضاف شود بتمام آن برسد، آن لباس پاك مى‌شود، اگر چه موقع فشار دادن، آب مضاف يا رنگين از آن بيرون آيد. - {aمسأله 169 - a}اگر لباسى را در كر يا جارى آب بكشند، و بعد مثلاً لجن آب در آن ببينند، چنانچه احتمال ندهند كه جلوگيرى از رسيدن آب كرده آن لباس پاك‌است. - {aمسأله 170 - a}اگر بعد از آب كشيدن لباس ومانند آن خورده گل يا اشنان در آن ديده شود پاك است، ولى اگر آب نجس به باطن گل يا اشنان رسيده باشد، ظاهر گل واشنان پاك وباطن آنها نجس است اگر آب پاك نفوذ در باطن آنها نكرده باشد، والاّ پاك است. - {aمسأله 171 - a}هر چيز نجس، تا عين نجاست را از آن برطرف نكنند پاك نمى‌شود، ولى اگر بو يا رنگ نجاست در آن مانده باشد اشكال ندارد، پس اگر خون را از لباس برطرف كنند ولباس را آب بكشند ورنگ خون در آن بماند پاك مى‌باشد، اما چنانچه به واسطه بو يا رنگ يقين كنند يا احتمال بدهند كه ذره‌هاى نجاست در آن چيز مانده نجس است
نام کتاب : BOK29763 نویسنده : 0    جلد : 1  صفحه : 31
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست