اين جهت فرقى بين حجّة الإسلام و غير آن و بين نيابت به اجرت و نيابت تبرّعى نيست.
{aمسأله 72:a} لباس احرام و پول قربانى در حجّ نيابى بر اجير است، مگر در صورتى كه شرط شده باشد كه مستأجر بدهد و همچنين اگر اجير موجبات كفّاره را انجام دهد كفّاره بر عهده خود او است نه مستأجر.
{aمسأله 73:a} نايب در طواف نساء نيز بايد قصد منوب عنه نمايد و احتياط استحبابى آن است كه به قصد ما فى الذمّه به جا آورد.
{aمسأله 74:a} اگر نايب طواف نساء را صحيحا انجام ندهد زن بر او حلال نمىشود و بر منوب عنه چيزى نيست. در صورتى كه نيابت در خصوص طواف نساء نباشد و الاّ براى منوب عنه هم زن حلال نمىشود.
{aمسأله 75:a} استيجار كسى كه وقتش از اتمام حجّ تمتّع ضيق شده و وظيفه او عدول به افراد است؛ براى كسى كه وظيفه او حجّ تمتّع است صحيح نيست، بلى اگر در سعه وقت او را اجير كرد و بعد وقت ضيق شد بايد عدول كند و