{aمسأله 141:a} اگر به واسطه ندانستن مسأله يا جهت ديگر گمان كند كه حجّ تمتّع بر عمره تمتّع مقدّم است و نيّت حجّ تمتّع كند به عزم اينكه پس از احرام برود به عرفات و مشعر و حجّ به جا آورد و عمره را پس از آن به جا آورد، احرام او باطل است، و بايد در ميقات تجديد احرام كند، و اگر از ميقات گذشته است بايد در صورت امكان برگردد به ميقات و محرم شود، و الاّ از همان جا محرم شود، و اگر وارد حرم شده و ملتفت شد بايد در صورت امكان از حرم خارج شود و محرم شود و الاّ در همان جا محرم شود.
{aمسأله 142: دوّم: تلبيه؛a} يعني لبيّك گفتن، و صورت آن بنابر اصحّ آن است كه بگويد:
«لبّيك اللّهمّ لبّيك لبّيك لا شريك لك لبّيك»
و به اين مقدار اگر اكتفا كند محرم شده و احرامش صحيح است و احتياط مستحب آن است كه پس از آنكه چهار «لبيّك» را كه گفته شده گفت، بگويد:
«إنّ الحمد و النّعمة لك و الملك لا شريك لك لبّيك»
و اگر بخواهد احتياط بيشتر بكند پس از گفتن آنچه