و اعمال گذشته او مطابق فتواى اين مرجع انتخاب شده باشد آيا اعمال او صحيح است يا خير؟
{aج 3 - در صورتى كه عملش مطابق با فتواى مجتهدى باشد كه بايد از او تقليد كند عمل گذشته او صحيح است و الاّ بايد اعاده كند.a}
س 4 - فردى هنوز به تكليف نرسيده و مىخواهد اعمال عبادى را انجام دهد آيا بايد مطابق فتواى مرجعى باشد يا خير؟
{aج 4 - خوب است عملش را با فتواى مرجعى تطبيق دهد، مخصوصاً اگر قائل شويم كه اعمال نوجوانان عبادى و شرعى است نه تمرينى.a}
س 5 - مرجع تقليد زن و شوهرى با هم فرق دارد كه اين دو مجتهد در مسئله شستن لباس با هم اختلاف دارند، زن هنگام شستشوى لباس شوهر، بايد طبق فتواى كدام مجتهد عمل نمايد؟
{aج 5 - زن مىتواند به وظيفه خود يعنى طبق فتواى مرجع خود عمل كند و به شوهر خود اعلام نمايد.a}
س 6 - اگر مجتهدى به هر طريقى براى او ثابت شد كه اعلم است آيا بر او معرفى و اعلام واجب است يا خير؟
{aج 6 - همين كه خود را در معرض شناسائى قرار دهد بوظيفه خود عمل كرده است و كفايت مىكند.a}
س 7 - در عروه مسئله 29 مرحوم سيد (ره) فرمود: يجب التقليد فى الواجبات و المحرّمات.... او العاديّات حال مراد از عاديّات چيست؟
{aج 7 - مراد كارهاى معمولى روزانه انسان، اعم از خوردن و آشاميدن و غير آن است كه در اين موارد بايد از نظر حكم، تقليد نمايد.a}
س 8 - چنانچه بر طبق فتواى مجتهدى مسائلى را انجام داده و مجتهد بعدى فتوائى خلاف فتواى مجتهد اوّل دارد آيا بايد آن اعمال اعاده گردد؟
{aج 8 - اعاده لازم نيست.a}