به مسيح»، «دروس مقدماتى»،
«زندگى تازه»، «آشنايى با كتاب مقدس»، «عيسى كيست؟»، «كليسا»، «بشارت شخصى»،
«اخلاقيات كتاب مقدس»، «چگونه بايد دعا كرد؟»، «چگونه كتاب مقدس را دعا كنيم؟»،
«روحالقدس دوست و ياور شما»، «پرستش مسيحى»، «خادم مسيحى»، «ازدواج و خانواده»،
«طرح الهى - انتخاب شما»، «راهنماى مطالعۀ انجيل يوحنا»، «اصول اعتاد ما»،
«مأموريت كليسا»، «خدمت تعليم»، «مسيحى در جامعه» و...، توزيع سىدى هاى تبليغى
رايگان نظير «عشق»، «خدا محبت است»، «كتاب آفرينش»، «داستان خدا» و...
نيز از اين دست
اقدامات هستند؛
13 -
تبليغات در اقشار:
سازمان هماهنگ
كنندۀ تبليغات مسيحيت با تشكيل گروههاى متعددى درون كشور انجام تبليغات را
به صورت تخصصى عليه اقشار مختلف اجتماعى و سنى دنبال مىكند.
الف) گروه سنى:
بررسىهاى به عمل آمده توسط گروه پژوهشى، نشانگر جذب گروه سنى بين 18 الى 20 سال
است. اين جذب در فاصلۀ سنى 20 الى 25 سال با 40 درصد رشد مواجه است. در بخش
مردان نيز اين روند 60 درصد بيشتر است؛
ب) گروههاى
اجتماعى: گروههاى اجتماعى كه داراى بيشترين اهميت و اولويت در برنامههاى جذب
گروههاى مبلغ مسيحيت هستند، عبارتند از: دانشجويان، معتادان، مخالفان سياسى نظام،
دختران فرارى و كودكان خيابانى، بهاييان، لاييكها و معلولان جسمى و مبتلايان به
بيمارىهاى صعبالعلاج؛
14 -
تبليغات در كليساهاى خانگى:
كليساهاى خانگى،
منازلى هستند كه كشيشان مسيحى و يا افراد مرتد تازه جذب شده، مالكيت و يا اجاره
آنها را در اختيار دارند. اين محلها از سوى سازمانهاى كليسايى با مبالغ قابلتوجهى
به اجاره در مىآيند، تا توسط مالك، امورات جذب در آنها صورت بگيرد. اين مكانها
بيشتر شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند. همچنين برخى از كتب، سىدى ها و جزوات
شب نامهاى و وبلاگهاى اينترنتى، از اين اماكن تهيه و توزيع و بروزرسانى مىشوند.
بيشترين آمار در خصوص كليساهاى خانگى مربوط به شهرهاى تهران، كرج و رشت است.
15 -
اينترنت:
برخى از ويژگىهاى
منحصر به فرد اينترنت، زمينهاى را فراهم آورده است تا بسيارى از گروهها و جريانهاى
غير قانونى از آن به عنوان وسيلهاى امن، براى تبليغ و جذب بهرهبردارى كند.
فعاليت مبلغان مسيحى در اينترنت با استفاده از حداقل 30 سايت و 180 وبلاگ شناسايى
شده فعال، جريان دارد. تالار گفتوگوى اين سايتها به محلى براى جذب ايرانيانى
تبديل شده است كه تبليغى را دريافت و پس از مدتى به محافل خانگى دعوت مىشوند.
همچنين از ديگر كارايى هاى اينترنت براى گروههاى مبلغ مسيحيت مظلوم نمايى، تشويش
اذهان عمومى، و... از راه انتشار اخبار كذب و بزرگنمايى شده است؛
16 - اغوا
گران:
بررسىها به عمل
آمده نشاندهنده اين مهم است كه گروههاى مبلغ انجيل، طيف وسيعى از اغواگران زن را
در اختيار دارند و از اين گروه براى جذب افراد مذكر