بهرهبردارى مىكنند.
اين گروه از افراد با سخنرانى و تبليغ چهره به چهره در محافل و با راهاندازى
وبلاگ و چت كردن مبادرت به جذب جوانان هوسباز مىكنند؛
17 - گسترش
تشكيلات مسيحيت به شكل شبكههاى هرمى:
بيشتر افرادىكه به
مسيحيت مىپيوندند طوطىوار به تكرار آموزه هايشان مىپردازند و از حداقل اطلاعات
عقيدتى برخوردارند و بعد از مدتى به گسترش تشكيلات گروههاى تبشيرى به شكل شبكههاى
هرمى مىپردازند.
همچنين در بخشى از
پژوهشى كه در اين زمينه صورت گرفته، به حركت تشكيلاتى گروههاى تبشيرى پرداخته شده
است.
بيشترين كسانىكه
به مسيحيت روى خوش نشان مىدهند از طريق دريافت پيام در رسانهها اين حركت را
پيگيرى مىكنند كه بهطور مختصر در اين بخش به آن اشاره شده است:
18 -
دريافت پيام:
اغلب گروندگان جديد
به مسيحيت از سهراه به اين آيين جذب شدهاند: حضورى، تلويزيونى و اينترنتى.
اين افراد اغلب
توسط فردى به آيين مسيحيت دعوت شدهاند كه در دانشگاه محل تحصيلشان و يا در محل
كار و سكونتشان، با آنها آشنايى داشته است.
گروه ديگر نيز از
راه مشاهده برنامههاى تلويزيونى و سايتهاى اينترنتى به اين آييننامه گرويدهاند.
برنامههاى جذاب،
سخنرانان توانا، دروغهاى بزرگ در زمينه اعجاز و...، گفتوگوها و تبليغ آزادىهاى
مفرط در اين برنامهها بر جذب جوانان كمك شايانى مىكند.
19 - تماس
با مبدأ:
مخاطبان تلويزيونهاى
فارسىزبان اغلب با خارج از كشور تماس برقرار كرده و به وسيلۀ مجريان و
اپراتورهاى تلفن به يكى از كليساهاى خانگى و كشيشهاى فعال در آن جذب مىشوند.
در خصوص سايتها و
مراجعان حضورى نيز شماره همراه كشيش در اختيار ايشان گذاشته مىشود. اما قبل از
مبادرت به تماس و يا فورى پس از برقرارى اولين تماس طى چند مرحله مذاكرۀ
تلفنى به مراسم و رود به آيين مسيحيت دعوت مىشوند.
20 - دعوت
به محافل:
افراد جذب شده در
مرحله سوم به يكى از محافل داخل و يا خارج از كشور با درنظرگرفتن بضاعت مالى سفر
براى مسافر يا مجموعۀ دعوتكننده دعوت مىشوند.
جلسات داخلى در
منازل ياد شده موسوم به كليساهاى خانگى كه اغلب در مناطق مرفه شهرهاى بزرگ قرار
دارند، برگزار مىشود. جلسات خارجى كه بيشتر به منظور برنامهسازى، برگزارى جلسات
بزرگ كليسايى و... برپا مىشوند در كشورهايى نظير تركيه، قبرس، يونان و... وجود
دارند. عمده مهمانان اين جلسات با هزينۀ سازمانهاى تبليغى مسيحيت، سفر و
اقامت مىكنند.
21 - بهكارگيرى
و قرار گرفتن در سازمان:
مرحلۀ چهارم
سازماندهى جذب شدگان در گروههاى محفلى است كه به صورت منسجم و تحت نظر فرد مشخصى
در هر شهر يا منطقه صورت مىگيرد.