responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه قرآن نویسنده : مشكينى، على    جلد : 1  صفحه : 537


77 كه به يقين اين قرآنى است كريم (نيكو و ستوده و نفيس و گرامى در نزد فرستنده آن و پذيرندگانش)،
78 كه در نوشته‌اى مستور (و لوحى محفوظ از تغيير و تبديل نگاشته شده) است،
79 كه آن (لوح نوشته) را لمس نكند جز فرشتگان پاكيزه شده (از كدورت تجسم و معاصى)، و خطوط اين قرآن را لمس نكند جز پاكان از حدث، و معارف آن را نداند جز پاكيزگان از رذايل اخلاقى، و حقايق عرفانى آن را درك ننمايد جز پاكان از تعلّق دل به غير معبود.
80 فرو فرستاده شده از جانب پروردگار جهانيان است (به لوح، و از آن به جبرئيل و از وى به قلب پيامبر، و از آنجا به متن جامعه).
81 آيا با اين سخن (با اين قرآنى كه به مردم گفته شده) به سستى و سبكى برخورد مى‌كنيد؟!
82 و روزى‌تان را (از آن و سپاس آن روزى را) اين قرار مى‌دهيد كه آن را تكذيب مى‌نماييد؟
83 پس چرا آن گاه كه جان به گلوگاه مى‌رسد،
84 و شما در آن حال (به وضع خود يا آن محتضر) مى‌نگريد،
85 و ما (و فرشتگان ما) به آن محتضر از شما نزديكتريم و لكن نمى‌بينيد،
86 (آرى) پس چرا اگر شما مجازات شدنى نيستيد،
87 آن جان را (در آن حال به بدن خود) بازنمى‌گردانيد اگر راستگوييد؟!
88 پس اگر (آن محتضر) از مقربان باشد،
89 پس (او را) آسايش و روزى پاك و بهشت پرنعمت است.
90 و اما اگر از ياران دست راست باشد،
91 پس (به او گفته مى‌شود) سلامى است تو را از جانب ياران دست راست.
92 و اما اگر از تكذيب‌كنندگان گمراه باشد،
93 پس پذيرايى ابتدايى (او) از آب جوشان است،
94 و وارد شدن در جهنم و چشيدن حرارت آن.
95 به يقين اين (مطالب) خود حقّى است يقينى و غير قابل شك.
96 پس به نام پروردگار بزرگ خود تسبيح گو (و او را از هر نقصى منزه دان).
سوره حديد مدنى‌
، 29 آيه‌
به نام خداوند بخشنده مهربان‌
1 آنچه در آسمان‌ها و اين زمين است (از زنده و جماد هر يك به زبان خويش) خدا را تسبيح گفتند و او مقتدر شكست‌ناپذير و داراى اتقان صنع (در تكوين و تشريع) است.
2 ملكيت حقيقى و حاكميت تام آسمان‌ها و زمين از آن اوست (زيرا خلق و حفظ و تدبير و فانى كردن همه در تحت اراده اوست) مى‌ميراند و زنده مى‌كند، و او بر هر چيزى تواناست.
3 اوست اول و آخر (موجودى است پيش از همه و بعد از همه، اول سلسله علل و آخر و منتهى اليه سلسله معلولات است) و پيدا (از نظر آثار و تجلّى صفات) و نهان (از نظر كنه و حقيقت ذات)، و او به همه چيز داناست.

نام کتاب : ترجمه قرآن نویسنده : مشكينى، على    جلد : 1  صفحه : 537
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست