غفلتها و
اغواها شستشو داده، در حضورىترين بزم گفتگوى با خداوند جان را صفا مىبخشد.
نماز
پرستش فردى و اجتماعى است و در سازندگى فرد و اجتماع داراى آثار ارزشمندى مىباشد.
روابط فرهنگى، سياسى، اجتماعى، اقتصادى بر محور نماز جلوه حق مىگيرد و موجب تكامل
فرد و جامعه مىشود. حاكميّت فرهنگ نماز، عدالت، امنيّت و تربيت و آزادى و آزادگى
را به دنبال دارد.
برخلاف
پندارهاى واهى، صنعت و تكنولوژى جديد نيز محصول دينداران و معتقدان به خداست.
بهطورى كه در طول تاريخ امثال ابن سينا، ابوريحان و انيشتن و نيوتون از معتقدان
به خدا و عبادتكنندگان بودند. پاسكال دانشمند بزرگ رياضى نيايشهاى زيبايى دارد و
نيوتون يك ميليون و سيصد هزار كلمه در رابطه با دين سخن گفته است.
و از همه
مهمتر، انجام نماز در سايهسار ولايت است.
زيرا
نماز بىولايت پذيرفته نمىشود. چنانكه امام جعفر صادق 7 مىفرمايد: مَنْ لَمْ يَتَوَلّنا لَمْ يَرْفَعِ اللَّهُ لَهُ عَمَلًا.
هر كس ولايت ما را نداشته با شد و رهبرى ما را نپذيرد خداوند هيچ كارى را از او
بالا نمىبرد و نمىپذيرد.