نام کتاب : با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه نویسنده : شاوی، علی جلد : 1 صفحه : 142
قوت خود باقى بود؛ و مصيبت اسلام به حال
خويش باقى مىماند؛ و كار در سطحى پايينتر از پيروزى مطلوب رها مىشد.
در چنين وضعيتى به «رويدادى سرنوشت ساز»
نياز بود كه حق و باطل را به طور كامل از هم جدا سازد و ضعف و دل مردگى امّت را در
مسير زندگى چاره كند و باطل را چنان از پا درآورد كه از آن پس هيچ نيرويى كه به
خود لباس حق بپوشاند و مردم را در زمينههاى دينى، معنوى، سياسى و تبليغى گمراه
كند نداشته باشد.
«رويدادى سرنوشت ساز» كه همه نتايج آن
هر چند در دراز مدت به سود حق بينجامد و براى مثال پايانى چون صفين نداشته باشد!
«رويدادى سرنوشت ساز» كه همه پيامها و
بيانيههاى لازم را در راه كمال انسانى بر اساس هدايت اسلام ناب محمدى با خامه
خونى مقدس بنويسد!
«رويدادى سرنوشت ساز» كه به اصل امر به
معروف و نهى از منكر «ارزش اثباتى» والايى ببخشد تا بر ارزش عالى ثبوتى آن در
شريعت مقدس بيفزايد!
«رويدادى سرنوشتساز» كه اصلاح امّت
تنها در سايه و به بركت و زير شعار آن انجام گيرد!
«رويدادى سرنوشت ساز» كه در گستره زمان
امتداد يابد و همه روزها روز او باشد؛ و در مكان امتداد يابد و همه زمينها زمين
او باشد.
از آنجا كه هيچ منطق ديگرى- جز منطق
شهيد فاتح- در آن هنگام به قطعيت مطلوب نمىرسيد، شهيد فاتح را ديديم همه
پيروزىهاى پايينتر از اين قطعيت را كنار مىنهد و پيروزمندانه ديدار خداوند را
برمىگزيند.
از اين بعد- پس از منطق شهيد پيروز- پى
بردن به اسرارى كه در نقل زير آمده است نيز امكانپذير خواهد بود:
هنگامى كه حسين عليه السلام و عمر سعد
ملعون به هم رسيدند و جنگ برپا شد، پيروزى چنان فرود آمد كه گويى بر سر حسين عليه
السلام بال مىزد. آن گاه حضرت ميان پيروزى بر دشمنان و ديدار خداوند مخير گرديد؛
و او ديدار پروردگار متعال را برگزيد.» [1]
[1] - اللهوف، ص 44، بهنقل از
معالمالدين نرسى، كلينى نيز آن را با اندكى تفاوت در كتاب كافى، ج 1، ص 260،
شماره 8، نقل كرده است. (باب امامان به هنگام مرگ خويش آگاهند و جز به اختيار
خودشان نمىميرند).
نام کتاب : با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه نویسنده : شاوی، علی جلد : 1 صفحه : 142