ز- جامع التّفسير كه ذكر شد، در آداب و اخلاق و تصوّف و مواعظ نيكو و
گاهى از كليله و دمنه در آن نقل شده است و دو بار در قاهره بچاپ رسيده است.
ج- محاضرات الادباء.
ط- المفردات فى غريب القرآن.
ى- مقدّمه تفسير كه در مصر ذيل تنزيه القرآن قاضى عبد الجبّار چاپ
شده.
كتاب- الذّريعه- راغب را به (اخلاق ناصرى) ترجيح دادهاند از اشعار
آن كتاب است كه مىگويد:
ز صد هزار محمّد كه در جهان آيد
يكى به منزله جاه مصطفى نشود
اگر چه عرصه عالم پر از على گردد
يكى بعلم و سخاوت چو مرتضى نشود
جهان اگر چه ز موسى و چوب خالى نيست
يكى كليم نگردد يكى عصا نشود
در معجم المطبوعات وفاتش را 502 ه نوشته است ولى در (روضات الجنّات)
565 ه كه اشتباه است. (ريحانة الادب 2/ 66).
مأخذ جديد ديگر در باره آثار راغب:
11- تاريخ الادب العربى تأليف كارل بروكلمان جزء چهارم.
12- تاريخ ادبيات ذبيح اللّه صفا- كه مىنويسد: از ميان كتب كلامى
شيعه اثنى عشريّه در اين عهد (قرن پنجم) آثار شيخ طوسى مانند اثبات الواجب و كتاب
تلخيص الشافى كه اصل آن را سيد مرتضى در ايراد بر كتاب المغنى فى الامامة تأليف
قاضى عبد الجبار معتزلى همدانى نوشت و شيخ طوسى آنرا تلخيص نموده و كتاب (الذّريعه
الى مكارم الشّريعه) تأليف ابو القاسم حسين بن محمّد اصفهانى معروف به راغب متوفّى
(502 ه) كه برخى او را از علماء شيعه دانستهاند. (تاريخ[1]
[1] راغب اصفهانى، حسين بن محمد، مفردات الفاظ قرآن - تهران، چاپ:
دوم، 1374.