و در جاى ديگر عبارتى از مفردات كه در ذيل
واژه- برّ- آمده نقل مىكند كه واژه- بار- در صفت انسانها، جمعش- ابرار- است و در
صفت فرشتگان جمعش- برره- (مفتاح السّعاده 2/ 429).
(مصباح السّعاده و مصباح السّياده فى موضوعات العلوم تأليف احمد بن
مصطفى مشهور به طاش كبرى زاده مراجعه و تحقيق كامل كبرى عبد الوهاب ابو النور- چاپ
مصر 1387 ه) 4- در كتاب، كشف الظّنون عن اسامى الكتب و الفنون- شيخ مصطفى افندى
مشهور به كاتب چلبى از علماى بزرگ ترك در اوايل قرن 11 هجرى كتابهاى راغب را
بترتيب زير نام مىبرد و معرّفى مىنمايد.
الف- كتاب اخلاق- (ج 1/ 36 كشف الظّنون).
ب- تحقيق البيان فى تأويل القرآن- (ج 1/ 377 كشف الظّنون) ج- افانين
البلاغه- (ج 1/ 131 كشف الظّنون) د- تفسير الرّاغب- هو الفاضل العلّامه ابو القاسم
حسين بن محمّد بن مفضّل معروف به راغب اصفهانى و هو تفسير معتبر فى مجلد اوّله-
الحمد للّه على آلائه ... كه در آغازش مقدّمات سودمندى در تفسير و روش تفسيرى با
شرح پارهاى از آيات بطور مفصّل آورده است.
و اين كتاب راغب يكى از مآخذ تفسير انوار التّنزيل قاضى بيضاوى است.
(كشف الظّنون 1/ 447).
نظر صاحب كشف الظّنون را ديگران نيز نقل كردهاند از آن جمله: محمّد
حسين ذهبى در كتاب التّفسير و المفسّرون- كه مىنويسد: و كذلك استمد البيضاوى
تفسير من تفسير الكبير المسمى بمفاتيح الغيب للفخر رازى و من تفسير الرّاغب
اصفهانى. (التّفسير و المفسرون 1/ 298).
ه- تفضيل النّشأتين و تحصيل السّعادتين مختصر- آغازش الحمد للّه
الّذى ارسل بالنّبوة عبده در 33 فصل مربوط به نشأ و زندگى دنيا و آخرت (كشف
الظّنون 1/ 462).
و- درّة التّأويل فى متشابه التّنزيل- اولش خطاب به نويسندگان است،