(و اين همان درّة التّأويل فى متشابه التّنزيل- است كه صاحب- هدية
العارفين- نام برده است).
ه- تفضيل النّشأتين.
و- الّذريعة الى مكارم الشّريعه.
ز- كتاب الاخلاق. (آداب اللّغة 3/ 47).
8- كتاب، الموسوعة العربية الميسره، تأليف شفيق غربال.
مىنويسد: اديب لغوى و فقيه الّف عدة كتب فى التّفسير و الادب و
البلاغه، مثل:
الف- حلّ متشابهات القرآن.
ب- الاخلاق.
ج- افانين البلاغه.
د- محاضرات الادباء.
ه- المفردات فى غريب القرآن- كه در مفردات دوران تحوّل هر لفظى را در
آيات قرآن تحقيق و بررسى مىكند با شواهدى از حديث و شعر و در مجاز و تشبيه آنها
نيز گفتگو مىكند، كتاب مفردات از مهمترين كتب تفسيرى الفاظ قرآن است- فاصبح من
اهم الكتب المفسّره لألفاظ القرآن (الموضوعه 854).
9- كتاب، دائرة المعارف الاسلاميّه- كه از زبانهاى آلمانى انگليسى و
فرانسوى و عربى نقل شده مىنويسد: راغب مطالعات و تحقيقات او در قرآن است كه شايد
همان رساله مقدّمه در تفسير و كتاب منبهة فى فوائد القرآن- كه موجود نيست باشد و
آن مقدّمه تفسير در سال 1329 در قاهره ذيل كتاب- تنزيه القرآن عن المطاعن- از قاضى
عبد الجبّار چاپ شده است.
بعد از آن معجمى با ارزش بترتيب حروف الفبا به عنوان- مفردات الفاظ
القرآن- تصنيف نموده كه نسخههاى خطّى آن در استانبول و بنكپور موجود است.
مفردات در حاشيه نهايه ابن اثير در سال 1322 در قاهره به چاپ رسيده
كه